Tuesday, December 8, 2015

Bilamana Allah makbulkan doa...

Bismillahirahmannirahim...


[081215]

Idea nak menulis dah kering..
Aku sebenarnye nak study wastewater treatment design.. 
sebab memandangkan lagi 2 mggu akan final exam, kene la study awal sket.. 
sbb de komitmen dgn keje jgk kn... :P

Sebenarnye aku nak menulis pasal doa yg dimakbulkan..
Lepas aku muhasabah balik ape yg berlaku lepas-lepas,
aku sedar banyak dah sebenarnye doa-doa aku yg Allah makbulkan..
Alhamdulillah.. 

Cuma kita sebenarnye, kene byk bersabar.. sbb Allah akan uji kita dulu, 
sebelum Dia berikan yg lebih baik untuk kita.. Ye, betul sangat.. 
Sbb doa aku yang aku minta dari tahun-tahun lepas, Allah dah makbulkan.. 

Dulu mase time pmr, cikgu sejarah aku penah la cakap, baca surah yasin 40x berturut-turut,  minta kat Allah dgn yakin.. Actually dlu aku penah buat.. mase pmr, aku siap tick tick lagi tiap kali lepas baca surah yasin.. Aku doa sungguh-sungguh biar dapat 8A dlm pmr..
Alhamdulillah dapat.. tp sbnrnye aku amek 9 subjek tmasuk bahasa Arab..
Tapi dah nk buat mcne, aku tak pandai mane bahasa arab, so dapatla B untuk sbjek BA..haha..

Tahun 2014, tahun yg banyak sgt dugaan berlaku kat aku mase keje Johor..
Jauh dari family, stress dgn life as engineer.. Dan termasuk jgk aku penah eksiden motor mase kat JB... Banyak lagi pengalamn pahit manis mase kt Johor...


But Alhamdulillah, I'm happy now with my life..
Alhamdulillah.. keputusan aku nak sambung belajar adalah keputusan yg betul..
Sekeliling aku, kawan-kawan yg sgt supportive, dekat ngn family, keje yg aku suke..
Kekuatan yg aku dapat.. Ke sebab aku yang semakin matang? haha :P
Tapi aku tak pernah menyesal keje kat johor, sbb banyak pengalamn mase stay kat JB.. :D

Jangan pernh rasa ragu dgn keputusan yg kita buat, 
jika keputusan tu disertakan dgn niat yg ikhlas....
InshaAllah,Allah permudahkan...
Yang jauh Allah dekatkan,yang susah Allah permudahkan...
Allah sebaik2 perancang. :)

Okay lah.. nanti lah aku cite pengalaman mase keje kat johor..
Sebab aku nk smbg study wastewater treatment design.. esok plak kene semangat gi keje..

keywordnya, banyakkan BERSABAR.. Allah takkan mudah-mudah bagi kat kita, mesti Allah uji kita dulu... setiap ujian, andaikata kita bersabar, itu tanda Allah sayang...
sebab Syurga itu terlalu indah.. :)





No comments:

Post a Comment